Doar datorită Pokemon Go, valoarea Nintendo a depășit Sony

de: Alexandru Puiu
20 07. 2016

Nintendo avea imediat câțiva ani de când a devenit irelevant pe piața consolelor de gaming, dar lansarea Pokemon Go a avut un efect miraculos asupra valorii companiei.

Pokemon nu există de luna trecută. Aceasta este una dintre cele mai vechi francize Nintendo și un brand care deja a generat vânzări astronomice pentru compania japoneză cu mulți ani în urmă. Lansarea Pokemon Go însă, a reușit să readucă în discuție caracterele colorate și, în același timp, să ajute semnificativ valoarea la bursă a companiei.

La capitolul profitabilitate, mai ales în domeniul instrumentelor de gaming și a proprietăților intelectuale, Sony s-a descurcat foarte bine cu al său PlayStation, iar PS4 continuă să fie consola favorită a multor utilizatori. Din păcate pentru Sony însă, nimeni nu a putut aproxima un interes atât de mare pentru Pokemon Go încât valoarea netă a acțiunilor Nintendo să ajungă să o depășească pe cea a Sony.

După cum se poate vedea în graficul de mai jos, ritmul creșterii înregistrate de Nintendo a fost absurd și nici măcar nu pare să se potolească prea curând. În contextul în care Pokemon Go nu s-a lansat încă în Japonia și alte piețe importante de pe mapamond, potențialul de creștere continuă să fie unul cât se poate de accelerat.

Deși Sony a fost aproape din totdeauna peste Nintendo ca putere financiară, în doar câteva săptămâni, acțiunile creatorilor Pokemon au crescut cu 86%, aproape dublând valoarea tuturor acțiunilor Nintendo tranzacționate la bursă. Pentru scurt timp, interesul pentru acțiunile Nintendo a fost atât de mare încât bursa din Japonia s-a blocat zilele trecute. Momentan nu se știe dacă acest ritm de creștere se va menține pentru câteva luni sau un an, dar, cel puțin momentan, situația este foarte roz pentru creatorii Wii și Wii U.

Interesul pentru Pokemon Go este atât de mare încât în Japonia începe să crească și valoarea acțiunilor unor companii precum McDonald’s. Motivul este frustrarea fanilor care se orientează către un Happy Meal cu jucărie Pokemon cât așteaptă lansarea Pokemon Go în teritoriu. Ca urmare a acestui trend, acțiunile McDonald’s au crescut cu 23%.